Thursday, April 8, 2010

"memang tak mau kahwin ke?"

hahahahahaha terkejut badak bin gajah binti rhinoceros dibuatnya bila kena bagi soalan begitu. "sejibik"! kena muka ooo! hahahaha...

alkisahnya, kitorang baru balik daripada makan tengahari. tunggu kelas jam 2.30pm. sambil duduk sembang-sembang, sorang leftenan kolonel pun bertanya, "bila kau nak kahwin?"...cliche-nyer soklan hahaha...mula-mula rasa tidak senang juga dengan soalan tu, tapi sebab saja tidak mau menjengkelkan keadaan, aku pun buat joke dengan cakap "tunggu bulan jatuh ke riba kot" hahaha...dia pun ketawa juga la...lepas tu dia tanya lagi, "berapa umur sekarang?"...aku selamba jawab "tahun ni 29"...mungkin dia nampak aku selamba jak dan dok senyum memanjang...tu yang kuar soklan "memang tak mau kahwin ke?"...aku terkejut, lepas tu aku ketawa besar lar! ...tapi 2, 3 saat macam tu, aku terkedu dengan soklan tu, sebab dia tanya serius...jadi dalam keadaan ke-ter-keduan itu aku pun jawab "rasanya, tiada perempuan yang decide tidak mahu kawin, cuma mungkin jodoh belum sampai"...dia pun mengangguk saja, lepas tu kelas pun mula... :sigh

No comments:

Post a Comment